ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.
ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.

سریال وایکینگ ها والهالا



سریال وایکینگ ها : والهالا اسپین اف کاملا جدیدی از سریال وایکینگ ها اثر کانال هیستوری که قرار است در سال 2021 از نتفلیس ساخته و به صورت جهانی پخش شود. در این مقاله خلاصه ای به روز از تمام اخبار و جزئیات مربوط به فصل اول سریال وایکینگ ها والهالا در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 

 

Vikings: Valhalla یک درام-تاریخی آینده دار از نتفلیکس است که توسط مایل هرست فیلم نامه نویس انگلیسی و سازنده سریال وایکینگ ها ساخته شده است و اسپین آفی از مجموعه جذاب شبکه هیستوری یعنی وایکینگ ها است. این سریال نیز مانند مجموعه قبلی خود توسط مترو گلدوین مایر ، شرکت رسانه ای آمریکایی ساخته خواهد شد.


مایل هرست افکار خود درمورد مجموعه وایکینگ ها : والهالا را به ما ارائه داده و نظر خود در این رابطه که آیا این مجموعه به بزرگی وایکینگ ها خواهد بود یا خیر را گفته است:


        "  فکر نمیکنم وایکینگ ها والهالا بتواند بزرگ تر از قسمت های اخر وایکینگ های من باشد . در قسمت های آخر جنگ ها و ارتش های بزرگی داشتیم . . . میدانید واقعا سخت است که چیزی عظیم تر از آن بسازیم . . . اما خب از کجا معلوم؟ بسیاری از این مجموعه در همان مکان ها ساخته می شود و دوباره به منطقه کاتگات می رویم. البته آنجا مثل خانه معنوی وایکینگ هاست اما این  کاتگاتی که خواهید دید با  کاتگات قبلی اندکی متفاوت است. حالا یکی از بزرگ ترین بنادر تجاری در اروپا است . . . از نظر اندازه و اهمیت رشد کرده است. خب پادشاه انگلیس یک وایکینگ شده. وایکینگ ها بیشتر بخش های انگلیس را فتح کرده اند و مالک نرماندی شده اند "



جب استوارت نیز دیگر نویسنده این مجموعه است که بیشتر او را برای نویسندگی در فیلم های فراری (1993) و جان سخت 1988 می شناسند. همچنین جب در حال حاظر بر روی مینی سریال The Liberator برای شبکه نتفلیکس کار میکند.

 




داستان وایکینگ ها والهالا


با گذشت بیش از 100 سال از وقایع سریال وایکینگ ها ، با ایستادگی پادشاهی انگلستان در برابر مهاجمان اسکاندیناویایی پایان عصر وایکینگ ها نزدیک تر میشود. پس از مرگ شاه ادوارد، سه ارباب ادعای پادشاهی انگلیس را میکنندو آینده انگلیس را برای همیشه تغییر می دهند . . .


در مصاحبه ای جدید ، از مایل هرست درمورد چگونگی شباهت های وایکینگ ها والهالا با مجموعه اصلی یعنی وایکینگ ها پرسیدند و او تایید کرد که بسیاری از مکان های مشابه و فضا های آشنا را دوباره خواهیم دید:


        "کاری که جب استوارت انجام میدهد در واقع توجه کردن به اساطیر وایکینگ ها است. هر وقت آنها در سالن بزرگ کاتگات جمع می شوند و البته درباره دوران شکوهمند گذشته صحبت میکنند که قبلا چه کسانی در آن مکان می نشسته اندآنها به راگنار لودبروک، لاگرتا، بیورن آیرونساید، ایوار بی استخوان اشاره میکنند که اکنون در وایکینگ ها : والهالا شخصیت های اسطوره ای هستند. این یک تاثیر و ارتباط عالی بین این دو سریال است. اینکه وایکینگ ها والها تاریخچه ای آماده دارد که به نمایش بگذارد عالی است. بنابر این نیاز نیست که بیننده بفهمد رگنار کیست تا وایکینگ ها والهالا را ببیند چون از قبل می داند. دیگر سوالاتی از قبیل: خب این کسانی که مدام درباره آنها صحبت می شود چه کسانی هستند؟ راگنار خیلی خوب بود؟ چرا این افراد شخصیت های اسطوره ای هستند؟ مطرح نمیشود و اگر کسی هم این اطلاعات را ندارد با دیدن سریال وایکینگ همه چیز را در مورد گذشته وایکینگ ها : والهالا میفهمد. پس بنابراین همه چیز به صورت فوق العاده جالب و جذاب کنار هم قرار گرفته است."





بازیگران وایکینگ ها والهالا


تا کنون 10 بازیگر اصلی سریال وایکینگها والهالا نام شان فاش شده است . با هم به برسی این بازیگران و توصیف نقش های آنها می پردازیم:




سام کورلت (Sam Corlett) بازیگر استرالیایی که او را با بازی در سریال Chilling Adventures of Sabrina از نتفلیکس می توان به یاد آورد. او نقش لیف اریکسون را بازی میکند. لیف اریکسون در ایسلند متولد شد و یکی از مشهورترین وایکینگ ها در آن دوران بود. دریانوردی بی باک و از نظر جسمی قوی. توسط مورخان تایید شده که او اولین فردی بود که صدها سال قبل از کریستف کلمب، پا بر قاره آمریکا گذاشت.




فریدا گوستاوسون (Frida Gustavsson) که احتمالا بازی او در سریال ویچر را به خاطر می آورید در نقش فریدیس بازی میکند. فریدیس خواهر سرسخت و آتشین  لیف اریکسون است.او اعتقاد جدی به "خدایان قدیمی" دارد. او مانند برادرش ، به عنوان یک فرد خارجی به کاتگات می رسد اما الهام بخش روش های قدیمی می شود. قبل تر نام فریدا به عنوان بازیگر این سریال فاش شده بود.




لئو سوتر (Leo Suter) سومین بازیگر لو رفته سریال وایکینگها والهالا است. این بازیگر انگلیسی همچنین در The Liberator که جب استوارت بر روی آن کار میکند و پیش تر به آن اشاره کردیم نیز بازی میکند. لئو سوتر، نقش هارالد سیگوردسون را بازی خواهد کرد. هارالد که از اشراف وایکینگ است ، یکی از آخرین دیوانگان وایکینگ ها است! باهوش و جاه طلب، او قادر است هم پیروان اودین و هم مسیحیان را متحد کند. 




بردلی فریگارد(Bradley Freegard) که بازیگر سریال Keeping Faith نیز بوده است نقش King Canute پادشاه دانمارک را بازی می کند، یک رهبر وایکینگ دانا ، باهوش و بی رحم. کسی که دوستانش را نزدیک و دشمنانش را نزدیک تر نگه می دارد. جاه طلبی های او تاریخ را در قرن 11 میلادی شکل میدهد. کانوت کی از شناخته شده ترین شخصیت های وایکینگ، در طول تاریخ است.




یوهانس هاکور ژوهانسون (Johannes Haukur Jóhannesson چه اسم طولانی هم داره ایشون XD) که همین چند وقت پیش در فیلم Bloodshot هم نقش آفرینی کرده بود، اولاف هارالدسون را به تصویر می کشد. اولاف برادر بزرگتر و ناتنی هارالد سیگوردسون است. وایکینگی سختگیر و بیرحم که از نظر جسمی از برادرش هم قوی تر است. اولاف یک مسیحی عهد عتیق است .




لورا برلین (Breaking Even) نقش اما نرماندی ملقب به «مروارید نورماندی» را بازی می کند. ممکن است بازی او را قبلا در فیلم Ruby Red دیده باشید. اما نرماندی جوانی جاه طلب از دربار نورمن و از خون وایکینگ ها است. یکی از ثروت مند ترین زنان اروپا است و از نظر سیاسی زیرکی فوق العاده ای دارد. به احتمال زیاد اما فرزنده رولو، دوک نرماندی و از سری اصلی وایکینگ ها است.




 دیوید اوکز (David Oakes) نقش ارل گادوین را ایفا می کند. مشاور ارشد پادشاه انگلیس. او در فضایی سیاسی متولد شد و همین امر باعث شد ت ادر  راه ها حیله گری استاد شود! نام دیوید نیز مثل فریدا گوستاوسون مدتی پیش فاش شده بود.




کارولین هندرسون (Caroline Henderson) نقش جارل هاکون را بازی خواهد کرد. هاکون ، یک جنگجوی بزرگ و یک رهبر میانه رو است که بر کاتگات فرمانروایی می کند. او موفق شده است در شرایطی سخت کاتگات را برای افرادی با عقاید بسیار متفاوت باز نگه دارد. او به مربی عالی برای فریدیس تبدیل می شود و فریدیس دانش او را فرا می گیرد.




پولیانا مک اینتاش (Pollyanna McIntosh) هنرپیشه اهل اسکاتلند است که احتمالا او را با بازی در سریال واکینگ دد به یاد می آورید. او نقش ملکه Elfgifa دانمارک را بازی خواهد کرد. ملکه ای بلند پرواز و دقیق که می تواند تاثیرات مهمی در جنگ قدرت سیاسی، شمال اروپا داشته باشد. او از توانایی های خود برای پیشرفت سرزمین مادری اش استفاده میکند همچنین به فکر اثبات خود به Canute است.




Asbjorn Krogh Nissen بازیگر دانمارکی که قبلا در سریال Bron بازی کرده است نقش Jarl Kåre  را دارد. فردی که تهدیدی برای ادیان غیر مسیحیت است و به مخالفت با این اعتقادات می پردازد.



آیا شخصیتی از سریال وایکینگ ها در وایکینگ ها والهالا حظور دارد؟



بله، و اولین و برجسته ترین بازیگر وایکینگ ها که در وایکینگ هل والهالا حظور دارد جان کاوانا است. کاوانا در وایکینگ ها نقش The Seer و Pope Leo IV بازی کرده بود.او نقش پیشگو باستان را در تمام شش فصل وایکینگ ها به تصویر می کشید و به نظر می رسد باز هم او را در این نقش خواهیم دید. پیشگو ها یکی از مهمترین چهره های زندگی وایکینگ ها هستند چرا که آنها به سرنوشت اعتقاد دارند و پیشگو ها می توانند آینده را بخوانند و معمولا خواست خدایان را ترجمه کنند.


از دیگر بازیگران وایکینگز که در والهالا ظاهر می شوند می توان به کارن کانل ، بوسکو هوگان و گاوان اوکانر دافی اشاره کرد. کانل در وایکینگ ها به عنوان فرشته مرگ ظاهر شد بنابراین ما تصور می کنیم که اواین بار نیز همین نقش را خواهد داشت ، در حالی که هوگان و دافی که در وایکینگ ها به ترتیب به عنوان ابات لیندیسفرن و پادشاه فرودو ظاهر شدند در وایکینگها والهالا نقش های کاملا جدیدی خواهند داشت.




عوامل سریال وایکینگ ها والهالا چه کسانی هستند؟



استیو سنت لگر در حال حاضر برای کارگردانی سه قسمت از فصل یک همکاری می کند.او نه تنها تعدادی از قسمت های سریال اصلی وایکینگ ها را کارگردانی کرده بلکه کارگردان سریال  Barbarians از نتفلیکس نیز بوده است. فصل یک این سریال اکتبر 2020 منتشر شد که با رضایت بینندگان نیز همراه بود.

نیلز آردن اوپلو کارگردان و فیلم نامه نویس دانمارکی که سابقه کارگردانی سریال هایی مثل مستر ربات (Mr. Robot)  و سریال سریال علمی-تخیلی زیر گنبد (Under the dome) را در کارنامه دارد نیز یک یا چند قسمت از فصل اول وایکینگ ها والهالا را کارگردانی میکند.

همچنین تایید شده است که هانا کوین در بین کارگردانان فصل اول وایکینگ ها والهالا حظور خواهد داشت. هانا در فیلم های مطرح زیادی به عنوان دستیار کارگردان و کارگردان فعالیت داشته است. آخرین کار او سریال سرنوشت: حماسه وینکس برای نتفلیکس می باشد.

ترور موریس که به عنوان آهنگساز در فصل شش وایکینگ ها فعالیت می کند به وایکینگ ها والهالا باز خواهد گشت. از دیگر کار های او میتوان به اهنگسازی فیلم قاتل شکارچی و سریال تودورها اشاره کرد.




تاریخ پخش سریال وایکینگ ها والهالا

+وضعیت تولید سریال وایکینگ ها والهالا



پیش تولید وایکینگ ها والهالا اوایل سال 2020 آغاز شده بود اما به دلیل شیوع ویروس کووید-19 متوقف شد. خوش بختانه پیش تولید از ژانویه 2020  (حدودا دی ماه 98 ) از سر گرفته شد و میتوان تایید کرد که اکنون از اگوست 2020 (حدودا مرداد ماه 99) در ایرلند فیلم برداری آغاز شده است. دقیقا نمی توان گفت فیلم برداری چقدر طول میکشد اما در ابتده قرار بود از مارس تا اکتبر 2020 باشد یعنی 8 ماه . اگر این فاصه زمانی 8 ماهه را ثابت در نظر بگیریم فیلم برداری باید فروردین 1400 به پایان برسد.


همچنین از طرف دیگر خبر هایی درمورد برنامه ریزی برای فصل دوم این سریال به گوش می رسد. با توجه به اینکه فصل های قبلی سریال وایکینگ ها به فاصله های زمانی کم از یکدیگر فیلم برداری شده بودند میتوان انتظار داشت که زمان پخش احتمالی فصل دوم این سریال اواخر سال 2022 یا اوایل 2023 باشد و از نیمه های 2021 وارد مرحله تولید شود.

با این اطلاعات احتمال می رود که وایکینگ ها والهالا در اواخر سال 2021 منتشر شود. تقریبا چیزی مثل هدیه کریسمس! 



محل فیلم برداری وایکینگ ها والهالا


محل فیلم برداری بسیار برای شما طرفداران سریال وایکینگ آشناست ،استودیوی اشفورد، ایرلند. همان مکانی که سالها بیشتر سریال وایکینگ ها در آن فیلمبرداری شده است. در سال 2019 استدیو اشفورد اجازه ساخت پنج استودیوی جدید با بودجه 90 میلیون یورویی را صادر کردکه قطعا تاثیرش را در کیفیت ساخت وایکینگ ها والهالا خواهیم دید.

با توجه به اینکه بسیاری از لوکیشن های مجموعه اصلی وایکیگ ها و اسپین اف والهالا مشابه است میتوان انتظار دیدن بسیاری از مکان های آشنای ایرلندی را داشت. همچنین انتظار می رود بسیاری از دستاندرکاران سریال وایکینگ در این اسپین اف نیز فعالیت داشته باشند.



فصل یک وایکینگ ها والهالا چند قسمت است



24 قسمت . درست شنیدید.تایید شده است که فصل اول سریال وایکینگ ها والهالا 24 قسمت است. معمولا میانگین تعداد قسمت های سریال های نتفلیکس بین 8 تا 13 است. به همین دلیل ممکن است فصل اول والهالا مثل فصل آخر وایکینگز به صورت 2 بخش جداگانه منتشر شود. درواقع این بدان معنی است که فعلا 12 قسمت را برای فصل اول وایکینگ ها والهالا خواهیم دید.




از شما عزیزان ممنونم که این مقاله را تا انتها دنبال کردید امیدوارم لذت برده باشید.

ما را از نظرات خود بهره مند کنید.

ترند ایکس


نظرات 1 + ارسال نظر
پویا 12 بهمن 1399 ساعت 23:32

امیدوارم سریال خوبی از آب در بیاد چون فصل‌های آخر سریال وایکینگ‌ها اصلاً خوب نبود. وبلاگ خیلی خوبی دارید، حتماً به فعالیت ادامه بدید.

امیدوارم . متشکرم با حمایت های شما ادامه میدم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد