ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.
ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.

بهترین مدل مو برای مردان

مدل مو تاثیر زیادی در جذاب تر به نظر رسیدن شما دارد پس نمی توان بدون فکر کردن یک مدل موی غیر متناسب انتخاب کرد. اگر به دنبال انتخاب یک مدل موی جدید هستید و از مدل موی خود خسته شده اید یا می خواهید بدانید چه مدل کوتاه کردن مو برای چهره شما بهترین گذینه است یا حتی اگر یک پیرایشگر هستید با این مقاله همراه باشید.



چه مدل مویی مناسب صورت من است؟ چه مدل مویی باید بزنم؟ حتما تاحالا چنین سوالاتی از خودتان پرسیده اید. اگر این گونه سوالات را جست و جو کنید، قطعا هزاران مطلب و پاسخ به شما نمایش داده خواهد شد اما قبل از اینکه در دریای این گونه سوال و جواب ها غرق شوید راهنمای کاملی که برای شما عزیزان آماده کرده ام را مطالعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 


مهم ترین عامل هنگام انتخاب مدل موی مناسب توجه به فرم صورت است. مدل مو ها روی شکل های مختلف صورت نتایج متفاوتی میدهند به همین دلیل تایین فرم صورت اهمیت زیادی دارد. پس قبل از رفتن به پیرایشگاه مطمئن شوید فرم صورت خود را می شناسید.


چگونه شکل صورت خود را تعیین کنیم؟


بهترین راه برای تعیین فرم صورت اندازه گیری است. یک متر بردارید و عرض فک و پیشانی خود را اندازه بگیرید. همچنین فاصله بین دو استخوان گونه (عرض صورت) را  نیز اندازه گیری کنید سپس از خط رشد مو تا چانه را که طول صورت شماست  اندازه بگیرید. نیاز نیست این اندازه ها کاملا دقیق باشند.

پس به این مقادیر نیاز داریم: عرض فک و پیشانی ،عرض صورت یا فاصله استخان گونه،طول صورت یا فاصله بین خط رشد مو تا چانه


اگر طول صورت شما 1.5 برابر عرض آن باشد فرم صورت شما تخم مرغی یا oval است.


اگر طول صورت شما تقریبا برابر عرض آن باشد فرم صورت شما گرد است.


اگر طول صورت شما بیشتر از 1.5 برابر عرض آن باشد فرم صورت شما مستطیلی است.


اگر طول صورت شما تقریبا برابر عرض آن باشد اما فک شما پهن است فرم صورت شما مربعی است.


اگر وسیع ترین بخش صورت شما عرض آن یعنی فاصله گونه هایتان است فرم صورت شما الماسی است.


اگر چانه تیز دارید و فک شما نسبت به پیشانی شما بزرگ تر است فرم صورت شما مثلثی است.


فرم صورت تخم مرغی یا oval


اگر فرم صورت شما تخم مرغی یا oval است به شما تبریک می گویم شما در این مورد خوش شانس هستید این فرم صورت تقریبا برای همه مدل های مو مناسب است پس هرچیزی میخواهید امتحان کنید چرا که می توانید اما به هر حال سعی کنید از حاشیه های بلند خودداری کنید چرا که صورت شما را گرد تر از آنچه هست نشان خواهند داد. سعی کنید مدل مو و ریش خود را متناسب با هم انتخاب کنید و مدل هایی که خطوط تیز و زاویه دارند قیافه شما را مردانه تر نشان می دهند.


کانیه وست ، مت دیمون و جورج کلونی نیز صورت تخم مرغی دارند.


فرم صورت گرد


اگر فرم صورت شما گرد است یعنی طول و عرض آن تقریبا برابر است و باید در انتخاب مدل موی خود بیشتر دقت کنید. سعی کنید مدل هایی را انتخاب کنید که زاویه های تیز و حجم دارند. حاشیه مو های خود را کوتاه نگه دارید و روی مو های خود را بلند تر کنید این کار باعث می شود صورت شما بلند تر از آنچه هست نشان داده شود. مو های خود را بیش از حد کوتاه نکنید چرا که صورت شما را گرد تر نشان می دهند. درست است که شکل صورت شما نمی تواند تغییر کند اما مدل موی شما تاثیر زیادی در چگونه به نظر رسیدن صورت شما دارد و اگر مدل مو به درستی انتخاب شود صورت شما  را کشیده تر نشان می دهد.


ریش را فراموش نکنید.ریش خط فک شما را زیبا تر میکند و صورت شما را برجسته تر و ناهموار تر نشان می دهد و از نرمی فرم صورت گرد که اغلب از آن شکایت دارید کم میکند.
 جرارد باتلر ، دنیل رادکلیف ، زک افران ، بردلی کوپر ، جاستین بیبر , لئوناردو دی‌کاپریو و جک بلک از جمله سلبریتی هایی هستند که فرم صورت آنها گرد است و می توانید از مدل موی آنها الهام بگیرید.


فرم صورت مستطیلی یا Oblong



اگر صورت شما مستطیلی است یعنی طول صورت، بیشترین میزان اندازه گیری شده شما بوده است .صورت مستطیلی اندکی با صورت تخم مرغی تفاوت دارد صورت مستطیلی بلند تر و باریک تر است. صورت مستطیلی ممکن است، اگر فرد چانه بزرگی داشته باشد، معکوس فرم تخم مرغی به نظر برسد. صورت مستطیلی برای مدل موهای زیادی مناسب است. سعی کنید مدل مویی را انتخاب کنید که در کناره ها خیلی کوتاه نباشد. معمولا مدل مو هایی که کناره های بلندتری دارد بهتر روی فرم مستطیلی می نشینند.



به طور کلی در مدل مو های فرم صورت مستطیلی باید دقت کنید که همواره عرض صورت بیشتر به نظر برسد و کلید نمایش یه صورت مستطیلی در رعایت همین نسبت است. همانطور که گفته شد اکثر مدل ها برای این فرم خوب است اما بلند بودن مو ها در وسط یا کوتایی زیاد در کناره ها باعث میشود صورت بیش از حد طویل به نظر برسد. همچنین به همین دلیل ریش بلند به کسانی که فرم صورت مستطیلی دارند اصلا توصیه نمیشود و بهتر است از مدل های کوتاهی استفاده کنید که صورت را پهن تر نشان می دهند.




فرم صورت مربعی



اگر تقریبا تمامی اندازه ها برابر هم باشد مدل صورت شما مربعی است. فرم مربعی دارای دارای ویژگی های اسنتثنایی زاویه ای ، چانه برجسته و خط فک قوی  است؛ خیلی از افراد این فرم صورت را ایده آل ترین فرم صورت برای مردان میدانند . اگر فرم صورت شما مربعی است همه مدل های مو را میتوانید امتحان کنید! مدل مو های زاویه دار و مدل هایی که در کناره ها کوتاه هستند و سایه دارند روی صورت شما خوب می شوند .



فرم چهره مربعی تقریبا برای هر مدل ریشی مناسب است اما پیشنهاد ما این است که ریش خود را در کناره ها کوتاه و در قسمت چانه پر تر نگه دارید تا حداکثر استفاده را از خط فک خود کرده باشید.

برد پیت ، دیوید بکهام و جاستین تیمبرلیک چهره های مربعی دارند که می توانید از مدل موی آنها الهام بگیرید.



فرم صورت الماسی 



اگر عرض صورت شما برگ ترین اندازه است شما احتمالا ساختار چهره الماسی دارید. . این فرم معمولا با کناره های کوتاه و سایه دار و قسمت میانی بلند تر بهتر به نظر میرسد و به طور کلی قسمت های کناری نقش مهمی در ظاهر فرم چهره الماسی دارد. توجه داشته باشید که کناره های کوتاه به دلیل درشت و قوی بودن استخوان گونه ممکن است باعث خطر بزرگ تر به نظر رسیدن گوش ها شود پس همواره تعادل را حفظ کنید. مو های بلند معمولا روی این فرم سر خوب می شوند.



سعی کنید از خط ریش و لبه های تیز و زاویه دار خودداری کنید در واقع باید سعی کنید با خطوط نرم از ریش خود به عنوان متعادل کننده ویژگی های فرم چهره الماسی استفاده کنید. سبیل پهن می تواند گونه های شما را بزرگ تر نشان دهد برای جلوگیری از این اتفاق سبیل های باریک را ترجیح دهید.

جسی آیزنبرگ ، اورلاندو بلوم ، کریستین بیل ، ادی ردماین از جمله بازیگرانی هستند که فرم چهره الماسی دارند.




فرم صورت مثلثی



اگر فک شما از پیشانی بزرگ تر است و چانه تیز و زاویه دار دارید فرم چهره شما مثلثی است. چانه در این نوع ، برجسته ترین قسمت صورت است. با یک استایل مناسب فرم صورت مثلثی می توانید ظاهر خود را قوی و مقتدر نشان دهید . در این فرم نیز هدف کاهش خط فک و بزرگتر نشان دادن پیشانی است.

 توصیه میشود از مدل مو های خیلی کوتاه استفاده نکنید و به جای آن از کناره های متوسط و قسمت میانی بلند برای پهن تر نشان دادن پیشانی بهره ببرید. از سایه در کناره پرهیز کنید چرا که پیشانی شما را باریک تر نشان می دهند. مدل ریش پروفسوری معمولا توصیه نمیشود چرا که فرم صورت را از قبل هم مثلثی تر نشان میدهد.

فرم چهره رایان گاسلینگ و تیلور لاتنر مثلثی است.




 با تشکر از شما عزیزان که این مقاله را مطالعه کردید . امیدوارم به شما در انتخاب مدل مو و شناختن فرم چهره تان کمک کرده باشد یا حداقل با خواندن آن سرگرم شده باشید. فراموش نکنید در پایان نظر شما مهم است و اگر با مدل موی خود اعتماد به نفس دارید و از آن لذت می برید هیچ چیز نباید نظر شما را عوض کند. 

اگر نکته ای در مورد انتخاب مدل مو برای مردان دارید که به شما کمک کرده حتما با ما به اشتراک بگذارید .



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد