ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.
ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.

شش گجت جدید که باید ببینید



گجت ها به ابزارک ها و تجهیزاتی گفته می شود که جزو اختراعات جدید محسوب می شوند و در آن ها از فناوری های نوین استفاده شده است. هر چه پیش می رویم گجت ها نقش های موثرتری در زندگی انسان بازی میکند و علاوه بر آسان تر کردن زندگی ما تاثیر زیادی در صرف جویی در زمان و هزینه داشته اند مثلا تلفن‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند که از گجت های هوشمند به شمار می روند.

سرگرم کننده بودن و خلاقیت به کار رفته در گجت ها همیشه آنها را در لیست خبر ها قرار داده است. در سال های اخیر تعداد زیادی گجت‌های هوشمند وارد بازار شده که در اینجا شش تا از جالب ترین آنها را، با هم برسی خواهیم کرد.

با ما همراه باشید. 

 

1.سگ روباتیک Petoi Bittle



Petoi Bittle سگ رباتیک مبتکرانه ای است که برای حرکت کردن به جای چرخ از چهار پا استفاده میکند. این سگ رباتیک سرگرم کننده جنبه آموزشی نیز دارد. Petoi Bittle به صورت یک پازل سه بعدی طراحی شده که می توانید آن را تکمیل کنید. این سگ رباتیک که اندازه کف دست است که با هدف سرگرمی و یادگیری STEM و آموزش برنامه نویسی  طراحی شده است.



STEM دیدگاه آموزشی است که در آن چهار رشته آموزشی ادغام می شوند. این چهار رشته علوم ، ریاضیات، مهندسی و تکنولوژِی می باشد. Petoi Bittle دارای طراحی جمع و جور است و فنر هایی که در قسمت پا قرار دارند باعث حرکت روان شده اند و به دلیل استفاده از پا به جای چرخ می تواند در سطح های منحصر به فرد حرکت کند. این سگ رباتیک برای همه سنین طراحی شده است. قیمت این گجت حدود 215 دلار است.

Petoi Bittle در زمان معرفی تبدیل به یکی از شگفت آورترین هدیه های ممکن شده بود!



2. اسپیکر بلوتوثی libratone BIRD


libratone BIRD اسپیکر بلوتوثی جذاب


libratone BIRD اسپیکر بلوتوثی جذاب و رنگارنگی است که به مناسبت 10 سالگی برند Danish audio وارد بازار شد. شاید جالب ترین واقعیت در مورد libratone BIRD کنترل تعاملی و سرگرم کننده آن باشد. با چرخاندن سر اسپیکر را روشن کنید، با لمس دم تماس های خود را جواب دهید یا با ضربه زدن به پیشانی این اسپیکر زیبا را زنده کنید. این گجت جذاب دارای پایه های مغناطیسی است و میتوان آن را روی سطوح فلزی قرار داد.



 این پرنده با مزه و بی سیم در رنگ های آبی و صورتی با وزن 145 کاملا قابل حمل طراحی شده و در حالت شارژ کامل تا بیش از 10 ساعت کار می کند.همچنین می توانید دو اسپیکر را به هم وصل کنید تا با هم آهنگ پخش کنند یا بهتر است بگویم دو پرنده را کنار هم بگذارید تا با هم آواز بخوانند! قیمت این گجت حدود 80 دلار است.





3. سگ خانگی رباتیک سونی aibo



aibo سگ رباتیک با هوش مصنوعی است که توسط سونی تولید و طراحی شده است.سونی در سال 1998 نمونه های اولیه aibo  را معرفی کرده بود, در سال 2006 سونی برای سودآوری تولید aibo را متوقف کرد اما در سال 2017 بعد از 11 سال نسل جدید این سگ رباتیک را معرفی کرد.



aibo کاملا هوشمند است و کاملا رفتار یک سگ واقعی را تقلید میکند البته قطعا نمی تواند از همه نظر جای سگ واقعی را بگیرد. اگر یک سگ میخواهید اما نگران پیاده روی و غذا دادن به آن هستید aibo بهترین گذینه است . در بینی aibo سنسور تشخیص تصویر و در دهان آن سنسوری قرار دارد که فاصله از اجسام را محاسبه می کند و حسگر های لمسی در تمام قسمت پیشانی ، فک پایین و پشت گردن وجود دارند. یک سنسور نقشه برداریو تشخیص میزان نور در دم aibo و چهار میکروفون در گونه ها تعبیه شده است.



این سگ زیبا ، توانایی یادگیری رفتار های خاص و ساختن شخصیت منحصر به فرد بر اساس ارتباط و رفتار صاحبش را دارد.aibo مثل سگ های واقعی به غریبه ها واق واق میکند ، بها استخان بازی میکند و زمانی که به او توجه نمی کنیدشما را آزار میدهد. وقتی برای اولین بار aibo را از جعبه بیرون می آورید خمیازه میکشد و از بیدار کردنش ناراضی است مثل یک سگ واقعی . قیمت این حیوان خانگی رباتیک گران قیمت ، 2889 دلار است!




4.خودرو اتوماتیک Zoox



Zoox یک خودرو کاملا اتوماتیک و بدون راننده است که به سبک کالسکه ای طراحی شده است به این معنی که به اندازه چهار نفر جا دارد و سرنشینان رو به روی هم می نشینند و چون کاملا اتوماتیک و بدون راننده است محلی برای راننده و فرمان وجود ندارد.شرکت Zoox کار بر روی این خودرو را در سال 2016 در سانفرانسیسکو شروع کرد چرا که این شهر با آب و هوای متفاوت و خیابان هایی که رانندگی در آنها سخت است آزمایش خوبی برای یک خودروی بدون راننده است. آمازون Zoox را به عنوان قدمی در راستای تاکسی ربات ها خریداری کرده است این غول تجارت الکترونیک و  فناوری گفته ما قصد داریم به Zoox کمک کنیم تا به هدف خود در مورد رضایت مسافران به واقعیت برساند. این موضوع قطعا باعث پیشرفت این پروژه عظیم میشود چرا که شرکت آمازون سال هاست بر روی ماشین های بدون راننده تمرکز دارد.




طراحی خاص چرخ ها باعث شده تا این ربات تاکسی برای مانور در جاده های شهری توانایی فوق العاده ای داشته باشد و همچنین با قرار گرفتن باتری و متور در زیر صندلی ها فضای داخلی به حداکثر برسد.

 Zoox تنها شرکتی نیست که در این مسیر پا گذاشته است و بسیاری اعتقاد دارند ربات تاکسی ها در همین چند سال پیش رو بخش وسیعی را به خود اختصاص خواهند داد. Zoox هنوز این خودرو را در مرحله فروش قرار نداده است و بنظر میرسد راه طولانی تا این اتفاق وجود دارد.



5.Somneo چراغ خوابی که به خوابیدن شما کمک می کند



Somneo چراغ خواب محصول شرکت فیلیپس است که توسط متخصصین خواب تولید شده است. Somneo یک چراغ خواب معمولی نیست و شاید جالبترین نکته در مورد آن این است که به همان اندازه در خوابیدن شما کمک میکند به همان اندازه در بیدار کردن شما موفق است. در نگاه اول طراحی نوآورانه این محصول توجه ما را جلب میکند که الهام گرفته شده از خورشید است انگار که آن را از فیلم های علمی تخیلی آورده اند.خبری از دکمه ها وجود ندارد و رابط لمسی Somneo  بسیار سریع پاسخ میدهد و کاربرپسند طراحی شده است. پس از وارد کردن زمان می توانید تمام موارد زنگ را شخصی سازی کنید، شدت نور ،صدای آلارم و شدت صوت همه قابل تنظیم شدن هستند.



اگه در زمان خوابیدن فکر های زیادی به سمتتان هجوم می آورند راه حل این مشکل در دستان Somneo  است. هنگام خوابیدن با تمرینات تنفسی که به شما میدهد شما را به آرامی بخواب می برد. کافی است روی صدای دریا تمرکز کنید و نفس های خود را با صدا تنظیم کنید و به خواب روید. در حین این تمرین ها Somneo نور را هم با صدا همگام میکند تا به شما در این تمرین کمک کند.

پس از پایان تمرینات نور را به آرامی کم میکند تا غروب خورشید را برای شما شبیه سازی کرده باشد با این ایده بدن شما برای خواب شبانه آماده می شود. به گفته مصرف کنندگان ،شبیه ساز غروب خورشید واقعا تاثیر زیادی می گذارد و با کم شدن نور فرد کم کم به خواب می رود و این روش از خاموش کردن چراغ به صورت مستقیم خیلی دلپذیرتر است.



سی دقیقه قبل از زمان مشخص شده برای آلارم بیدار شدن، Somneo شبیه ساز طلوع خورشید را شروع میکند. به این صورت که کم کم نور قرمزی شبیه نور طلوع خورشید از خود ساطع میکند. به گفته مصرف کنندگان چراغ خواب فوق العاده Somneo بعد از زنگ خوردن و بیدار شدن، دیگر اشتیاقی به خواب ندارند و سرحال از خواب بیدار می شوند و این تاثیر شبیه ساز طلوع است. اگر میخواهید کمی دیگر چرت بزنید کافی است دست خود را چند لحظه بالای ساعت نگه دارید .به طور خودکار آلارم چند دقیقه ای به تاخیر می افتد.

شرکت فیلیپس مدل های مختلفی از Somneo را تولید کرده است اما قیمت این محصول حدودا بین 140 تا 250 دلار است.




6. سیستم تصویه آب Hydraloop



همه ما انسان ها برای ادامه حیات به آب نیاز داریم و منابع آب های شیرین دنیا محدود هستند به همین دلیل مخصوصا در سال های اخیر توجه زیادی در کاهش مصرف آب و تصفیه آب شده است. بازیافت آب کارآمد ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای صرفه جویی در مصرف آب است. Hydraloop یک سیستم تصفیه و بازیافت آب های خاکستری خانگی (آب حاصل از ظرفشویی و حمام) است که تا 85 درصد آب شبکه را بازیافت میکند و باعث صرف جویی در آب و مصرف انرژی می شود.



 این فناوری جدید بدون مواد شیمیایی یا فیلتر کار میکنددر مرحله پایانی این تصویه کن، آب با نور فرا بنفش ضد عفونی میشود. آب تصفیه شده توسط Hydraloop ایمن شفاف و ضد عفونی شده است و میتوان از آن برای شست و شوی سرویس های بهداشتی ، لباس شویی، آبیاری باغچه ، استخر شنا و ... استفاده کرد. با Hydraloop می توان به آب استفاده شده زندگی دوباره داد. قیمت این بازیافت کننده آب بین 800 تا 4000 دلار است.



باتشکر از شما که با ترند ایکس همراه بودید 


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد