ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.
ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.

گیم اف ترونز : چرا اژدها جان اسنو را نکشت؟



در پایان فصل 8 گیم اف ترونز دیدیم که اژدها بعد از مرگ دنریس تخت آهنین را به اتش کشید اما چرا به جان اسنو آسیب نزد ؟
جان اسنو تصمیم میگیرد دنریس تارگرین را به قتل برساند چرا اژدها در عوض جان اسنو را نمیکشد 

انتقاد های زیادی به فصل اخر گیم اف ترونز از طرف دوستداران این سریال وارد شد و شاید مهم ترین دلیل این انتقاد ها چرخش عجیب داستان سریال و تبدیل کردن یکی از دو قهرمان اصلی سریال به ملکه دیوانه باشد که واقعا هم جای انتقاد دارد !

با ما همراه باشید 

 

 


اژدها با کشف مرگ دنریس تمام خشم خود را بر روی ایرون ترون می ریزد در حالی که همه فکر میکنند (حتی خود جان اسنو که ظاهرا انتظار دارد مورد حمله قرار بگیرد)  اژدها جان اسنو را هدف قرار داده است، اژدها تخت آهنین را ذوب میکند. با اینکه جان اسنو قاتل است اما اژدها به چند دلیل ترجیح میدهد او را نکشد . مشخص نیست که اژدها متوجه شده است جان چه کاری انجام داده است یا خیراما به جز دنریس و جان او تنها فردی است که ماجرا را دیده است پس به نظر میرسد که میداند چه اتفاقی افتاده است. 


 اژدها میداند که نهایت جان فردی است که مادرش را کشته است ولی ظاهرا او را مقصر اصلی این اتفاق نمیداند و میداند جان اسنو کسی است که مادرش او را دوست داشته است. در فیلم نامه در مورد این سکانس نوشته شده است : دراگون میخواهد دنیا را به آتش بکشد ، اما جان را نمی کشد.


تئوری دیگری وجود دارد که می گوید جان ،تارگرین است به همین دلیل اژدها او را نمی کشد که به نظر درست نمی آید چرا که هیچ قانونی وجود ندارد که بگوییم اژدها تارگرین هارا نمی کشد . در طول جنگ داخلی تارگرین که "The Dance of the Dragons" نام دارد اژدهایان و تارگرین های زیادی کشته شدند پس احتمالا ارتباط ویژه بین دنریس و جان او را نجات داده است .



با این اتفاقات باید اژدها را موجودی بسیار باهوش و پیچیده ببینیم یا موجودی ساده ؟

اطلاعات کمی از هوش دراگون ها در کتاب وجود دارد به همین دلیل اسان نیست که به طور قطع نظر بدهیم حتی اگر یک اژدها کار هوشمندانه ای مثل حمله به دشمنان دنریس و نه دوستانش، انجام داده باشد. چیزی که می دانیم این است که اژدهایان در انجام دستورات بسیار خوب عمل میکردند. همچنین شواهدی از یک پیوند بین اژدها و صاحبش وجود دارد که باعث قوی تر شدن غرایز اژدها میشود.

بنابراین شاید اژدها موجودی هوشمند به نظر برسد اما بخش زیادی از ادراکش به این پیوند وابسطه است.



 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد