ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.
ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.

چهار موجود عجیب اقیانوس ها که تا به حال در مورد آنها نشنیدید


بیش از 70 درصد سطح زمین را آب های شور پوشانده اند که بخش زیادی از انها هنوز برای انسان ناشناخته است. در این پست چهار تا از عجیب ترین موجودات اقیانوس ها و دریاها را با هم برسی میکنیم که احتمالا تاحالا اصلا درموردشون نشنیدید.

  1: blob fish  (حباب ماهی)

 

این ماهی عجیب که بی شباهت به چهره انسان هم نیست در سال 2013 در یک نظر سنجی لقب زشت ترین ماهی جهان را گرفت که البته به نظر من خیلی هم منصفانه نبود!

حباب ماهی در قسمت های عمیق سواحل استرالیا و تاسمانی و آب های نیوزیلند زندگی میکند ؛غذای این ماهی اغلب سخت پوستان کوچک اعماق آب است.

این ماهی کیسه شنا ندارد اما چگالی بدنش اندکی کمتر از آب است به همین دلیل میتواند به راحتی بدون مصرف مقدار زیادی انرژی در آب شناور بماند.

2: The Sea Angle (فرشته دریا)




The Sea Angle ، موجوداتی کوچک از گروه حلزون های دریایی هستند.  گاهی از این موجودات به عنوان عضوی از گروه مرجانیان و کیسه تنان نام برده میشود که اشتباه است. از نام ها دیگر این آبزی زیبا میتوان به naked sea butterfly (پروانه دریایی برهنه) اشاره کرد.


3: yeti crab (خرچنگ یتی)



این خرچنگ که در اعماق اقیانوس زندگی میکند اولین بار در سال 2015 توسط یک تیم بین المللی از زیست شناسان دریایی با زیر دریایی تحقیقاتی آلوین مشاهده شد. به خاطر موهای بلندش که رنگی روشن دارند "یتی" (هیولای برفی افسانه ای هیمالیا) نامیده شد.

 عمر خرچنگ یتی بین 10 تا 20 سال تخمین زده شده و حدود 15 سانتی متر رشد میکند

4: Frilled shark (کوسه چین دار)




کوسه چین دار (Frilled shark) یادگاری از دوران کرتاسه است پس بی دلیل نیست که به آن فسیل زنده می گویند. زیستگاه کوسه چین دار اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام است  و معمولا در عمق 50 تا 200 متری زندگی میکند .

این کوسه که نمیتوان به سادگی از چهره ترسناکش گذشت به دلیل جمعیت کم در مرز تهدید قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد