ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.
ترند ایکس

ترند ایکس

جذاب ترین ها و جدید ترین ها را از ما بخواهید.

10 چیز که فقط طرفداران کتاب های هری پاتر در مورد دراکو مالفوی میدانند


دراکو مالفوی یکی از اصلی ترین کاراکتر های این مجموعه طلایی و رقیب هری پاتر است اما طرفداران کتاب چه جزییاتی در مورد او میدانند که دوستداران فیلم نمی دانند ؟



هرچه شخصیت های هری پاتر پیش می روند ،دراکو مالفوی بیشتر خودش را به عنوان شخصیت منفی نشان میدهد. اگر چه مثل والدمورت یک قاتل خونسرد نیست، مثل بلاتریکس دیوانه نیست و مثل امبریج تنفر برانگیز نیست اما هنوز هم شخصیت منفی است !

او تقریبا همه را در هاگوارتز اذیت میکند ، ثروت و خانواده خود را به رخ دیگران میکشد و خودش را بالا تر از دیگران می بیند.

تام فلن در نقش دراکو مالفوی بازی درخشانی از خود نشان داد اما فکت هایی در مورد دراکو وجود دارد که فقط کسانی که خوره کتاب های هری پاتر هستند از آنها با خبر اند .

 


1: دراکو از فرار باک بیک عصبانی شد



در فیلم میبینیم که دراکو به هیپوگریف توهین میکند و باک بیک هم با یک لگد جواب او را میدهد! با اینکه دراکو این موجود را تحریک کرده بود اما وزارت جادو هیپوگریف را به مجازات مرگ محکوم میکند . خوش بختانه هری و هرمیون با به عقب برگشتن در زمان توانستند جان باک بیک و سریوس بلک را نجات دهند. 

اما فیلم به ما نمی گوید زمانی که دراکو و پدرش از فرار معجزه آسای باک بیک با خبر شدند چقدر عصبانی بودند چرا که هم سریوس و هم باک بیک هر دو از خطر نجات پیدا کرده بودند و وزارت خانه نیز کاری از دستش بر نمی آمد.



2: هری و دراکو قبل از هاگوارتز یکدیگر را دیده اند 



در فیلم می بینیم که هری و دراکو برای اولین بار هم دیگر را در سالن ورودی هاگوارتز می بینند که دراکو سعی میکند با هری دست بدهد ولی هری بخاطر رفتار دراکو با رون ویزلی و حرف هایی که به او زده است با او دست نمی دهد اما در کتاب ماجرا کاملا متفاوت است.

هری و دراکو اولین بار در کوچه دایاگون در رداء فروشی مادام مالکین یک دیگر را دیده اند و دراکو با حرف های قلمبه سلمبه ای که در مورد دنیای جادوگری زد باعث شد ،هری که تازه با دنیای جادو آشنا شده است احساس خنگ بودن کند .



3: دراکو بعد از مرگ والدموردت در هاگوارتز بود



پس از مرگ والدمورت هم زمان شادی و جشن است هم زمان عزا و سوگواری. همه در دنیای جادو از مرگ دارک لرد خوشحال اند اما زندگی های از دست رفته در این نبرد آنها را غمگین کرده است.  افرادی مثل ریموس لوپین ،نیمفدورا تونکس و فرد ویزلی همه در جنگ مرده اند.

در فیلم یادگادگاران مرگ قسمت2 مالفوی ها قبل از مرگ والدمورت فرار می کنند اما در کتاب اینطور نیست.

لوسیوس ، نارسیسا و دراکو پس از مرگ والدمورت و پایان جنگ در تالار بزرگ نشسته اند با اینکه نمی دانند به آنجا تعلق دارند یا نه. این تغییر زیرکانه در فیلم برای پایان بهتر در نظر گرفته شده است.



4: رون ویزلی به دراکو مشت زده است



هری هرمیون و رون ،دراکو و گویل را از اتیشی که کربی در اتاق ضروریات  شروع کرده بود و نمی توانست کنترولش کند نجات دادند .

بعد از این اتفاق رون میبیند که دراکو به یک مرگ خوار التماس می کند تا به او اجازه دهند به آنها بپیوندد که رون با دیدن این صحنه با مشت به صورت دراکو میزند .



5: در زمان خرابکاری مرگ خوار ها با هری برخورد میکند



در فیلم جام آتش  مرگ خوارها درجام جهانی کویدیتچ هرج و مرج ایجاد میکنن . مرگ خوار ها مصمم هستند تا پیام حمایت خود از روش های والدمورت را به گوش جهانیان برسانند.

در کتاب جام آتش در زمانی که مرگ خواران در حال شکست هستند هرمیون ، رون و هری با دراکو رو به رو می شوند. در آنجا دراکو به آنها طعنه میزند و به هرماینی هشدار میدهد که مرگ خوار ها به او علاقه زیادی دارند.



6: او به ریتا اسکیتر کمک کرد تا هری را بی اعتبار کنند



ریتا اسکیتر روزنامه نگار نفرت انگیزی است که عاشق نوشتن داستان های زننده و غیر واقعی در مورد زندگی افراد است. او زندگی را برای هری در چهارمین سال حضورش در هاگوارتز سخت میکند و باعث ایجاد نفرت علیه هری می شود. در فیلم جام آتش این اتفاق خیلی ملموس نیست. در کتاب، کاملا مشخص شده است که دراکو نقش یک خبرچین را برای ریتا بازی میکند و آخرین خبر و شایعات پیرامون هری را به او میدهد تا او را در میانه مسابقات بد نام کند . هرمیون سرانجام متوجه میشود که ریتا animagus  (جادوگری که میتواند به یک حیوان تبدیل شود و به میل خو به حالت اول برگردد) است و به جای گفتن این موضوع به دنیای جادوگری از اطلاعاتش برای کنترل ریتا اسکیتر استفاده میکند.



7: دراکو بازی کویدیتچ را برای هری ممنوع کرد



در کتاب محفل ققنوس ، دراکو هری را به خاطر مرگ پدر و مادرش مسخره میکند و همچنین به خاطر شکست اسلیترین از گریفندور در بازی کویدیتچ ، با دوقلو های ویزلی درگیر می شود.هری فرد و جورج نیز با خشونت پاسخ می دهند و به همین دلیل از بازی کویدیتچ محروم می شوند.

دلوریس آمبریج که از برخورد با آنها خوشحال هم می شود هری را تا پایان سال از بازی کویدیتچ محروم میکند و با اینکه دراکو این ماجرا را شروع کرده است کاملا از او حمایت میکند. اما هری بعد از پایان سال ، در تابستان دوباره کاپتان کویدیتچ گریفندور می شود.



8: دعوای دراکو و هری در قطار هاگوارتز



هری در پایین سال چهارم افسرده و غمگین است . مرگ سدریک دیگوری و بازگشت والدمورت اتفاقات بزرگی بودند که شوک عظیمی به هری و دنیای جادو وارد کردند. اما دراکو در قطار بازگشت از هاگوارتز شروع به مسخره کردن پاتر و مرگ سدریک دیگوری میکند که هری با او درگیر میشود.



9: تهدید به حمله گرگینه



طرفداران فیلم هری پاتر میدانند که دراکو با تعمیر دو کمد قدیم به مرگ خوار ها کمک می کند تا وارد هاگوارتز شوند. یکی از کمد ها در هاگوارتز در اتاق ضروریات است و دیگری در عتیقه فروشی نزدیک کوچه دایاگون است. دراکو زمانی که احساس میکند بورگین ، صاحب عتیقه  او را به درستی کمک نمیکند بورگین را تهدید میکند و آن هم نه هر تهدیدی. تهدید به حمله گرگینه. حمله ای که احتمالا توسط گریبک ،گرگینه ای که به خانواده مالفوی نزدیک است انجام می شود. 

گرگینه در فیلم شاهزاده دورگه خیلی کم فرصت خودنمایی پیدا میکند و همچنین در اواخر فیلم در چند صحنه کوتاه دیده می شود.



10: دراکو به گویل و کرب معجون Polyjuice میدهد (تغییر قیافه)



در ششمین سال حظور دراکو در هاگوارتز او تحصیلات را به طور کامل رها میکند و تمام زمان خود را وقف تعمیر کمد های قدیمی میکند به این امید که با مرگ البوس دامبلدور این ماجرا پایان پیدا کند و اعتماد والدمورت را جلب کند. دراکو ،گویل و کرب را مجبور میکند با خوردن معجون تغییر شکل دهند و اتاق ضروریات را بدون مشکوک شدن کسی زیر نظر بگیرند. هری در نهایت به این موصوع پی میبرد اما زمانی که دیگر خیلی دیر شده است.



مرسی که با ما بودید 


نظرات 3 + ارسال نظر
دنیا 9 آذر 1400 ساعت 05:29

اون پنجمی آخر شو نفهمیدم

پاتر هد 6 مهر 1400 ساعت 16:05

لاف نزن الدنگ. اینقدر نخوا که دراکو رو بد جلوه بدی

سانیا 13 مرداد 1400 ساعت 19:04

واقعا کتاب خوندن بهتر ولی فیلم هیجانش بیشترع

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد